Had jij ook last van die grote storing bij ING laatst? Niemand kon meer online bankieren en het duurde bijna een hele dag. Hoe kon dat gebeuren?
Er was een enorme storing laatst bij ING. Ruim dertien uur was het onmogelijk om online te bankieren. Zowel de app als via de site lag alles plat. Heel vervelend natuurlijk als je precies op dat moment iets moest betalen.
Volgens ING kwam het door een interne storing. Ze hadden net vijf miljoen ING-klanten verplaatst naar een nieuw systeem voor de mobiele app. Daardoor werd het netwerk anders belast en ontstonden er problemen.
ING probeerde het eerst op te lossen zonder dat de klanten er last van hadden. Maar dat lukte niet. Er zat niets anders op dan de app offline te halen. Daardoor konden alle ING-klanten urenlang niet online bankieren. Pas na dertien uur werkte alles weer.
ING bood de klanten excuses aan voor het ongemak. Het had nooit mogen gebeuren, zegt de woordvoerder van de bank. Want de klanten moeten altijd op de dienstverlening van hun bank kunnen rekenen.
De woordvoerder weet niet hoeveel klanten last hebben gehad van de storing. Als je er schade door hebt gehad, kun je contact opnemen met de bank. Dat kan via het normale klachtenformulier, zoals bij iedere storing. Het is niet bekend hoeveel klachten ING binnen heeft gekregen.