Voor veel mensen is een verzekering een ingewikkeld stuk papier waar je soms zelfs bang van wordt.
Maar het kan je heel veel geld kosten als je niet verzekerd bent en bijvoorbeeld een aanrijding hebt met je fatbike.
Steffie heeft daarom een uitleg in makkelijke taal gemaakt over wat verzekeren inhoudt.
Ervaringsdeskundigen Vincent, Idman en Ellis laten zien wat er allemaal mis kan gaan als je een verzekeraar belt.
Om verzekeren en verzekeraars beter te leren begrijpen, vindt ervaringsdeskundige Conny Kooijman het belangrijk dat klantenservicemedewerkers geduld hebben en de tijd nemen om de werkwijze van een verzekering uit te leggen.
"Dan begrijp ik beter waarom iets wel of niet is verzekerd én wat er bij een schade van mij wordt verwacht."
"Nu heb ik vaak het gevoel alsof mijn vragen snel moeten worden beantwoord, omdat de volgende klant in de wacht staat. Alles moet snel, snel, snel. Soms kies ik er voor om op vrijdagmiddag te bellen. Ik hoop dan dat de medewerkers meer tijd voor me hebben."
Conny is ervan overtuigd dat ‘het belang van geduld’ en ‘tijd voor de klant’ ook voor andere mensen geldt. “Niet iedereen is even goed van begrip en snapt de informatie op websites.”
Om elkaar beter te leren begrijpen en verder te helpen, zou Conny graag zien dat verzekeraars in gesprek gaan met mensen met een verstandelijke beperking. “Laat ze meedenken over een goede klantenservice en ze kunnen ook helpen bij het testen van websites of apps.”