In het boek uit Orwell kritiek op de Sovjet-Unie. Het boek gaat over een boerderij waar verschillende dieren wonen.
In het boek uit Orwell kritiek op de Sovjet-Unie. Het boek gaat over een boerderij waar verschillende dieren wonen.
Lees voor

Het boek Animal Farm nu in makkelijke taal

Er is weer een nieuw boek in makkelijke taal uitgebracht. Het boek heet Animal Farm en is van de schrijver George Orwell.

Dit boek is herschreven op taalniveau A2>B1. Het is onderdeel van de serie Wereldverhalen.

Animal Farm is een spannend verhaal over macht en regels. Wat gebeurt er als dieren het van de mensen overnemen?

Dit boek is een goed begin voor gesprekken over politiek en de maatschappij.

Macht

George Orwell laat in Animal Farm zien hoe macht kan veranderen in een dictatuur. Op de boerderij van boer Jansen hebben de dieren het zwaar. Ze moeten hard werken en worden slecht behandeld. Daarom komen ze in opstand.

Napoleon en Snowball zijn twee slimme varkens en nemen de leiding. Ze maken regels. Alle dieren zijn gelijk. Maar al snel blijkt dat sommige dieren meer macht krijgen dan andere...

Lezen is voor iedereen

Bij Steffie vinden we dat iedereen moet kunnen lezen. Maar in Animal Farm denken de varkens daar anders over. Zij veranderen de regels zodat het hen beter uitkomt. Veel dieren begrijpen de nieuwe regels niet omdat ze niet goed kunnen lezen.

Dit laat zien hoe belangrijk het is om duidelijke taal te gebruiken. In deze eenvoudige versie van Animal Farm wordt het verhaal voor iedereen begrijpelijk.

Denken

Animal Farm is een boek dat je aan het denken zet. Hoe werkt macht? Hoe ontstaan dictaturen? Dit zijn belangrijke vragen.

Politiek is soms lastig of gevoelig om over te praten. Maar omdat de personages in het boek dieren zijn wordt het makkelijker.

Wil je dit bijzondere boek lezen? Het is nu verkrijgbaar bij Eenvoudig Communiceren.

Animal Farm

Hoe moet je ventileren?

Zo leuk vond ik dit bericht Kies een gezichtje
Ik vond dit bericht makkelijk om te lezen Meer gele sterren is makkelijker
Fruitvliegen (Drosophilidae) zijn een grote familie van vliegen die voorkomen over de hele wereld.
Zo kom je van fruitvliegjes af
Tips
Dieren en natuur
Veel mensen vinden thuis nog een oude cadeaubon terug die ze helemaal waren vergeten.
Hoe lang is een cadeaubon geldig?
Geld
Tips
De eerste e-sigaret werd al in 2003 bedacht door een Chinese apotheker, om mensen te helpen stoppen met roken.
Jongeren vapen vaak stiekem
Gezondheid
Positief denken zorgt voor minder spanning in je lichaam. En daardoor word je minder snel ziek.
Dag van het positief denken
Tips
Gezondheid
Een lichtschip is eigenlijk een vuurtoren op een schip, zodat het licht ook midden op zee kan schijnen.
Vikingschip en lichtschip zorgen voor spektakel
Nieuws van nu
Lezen is ontspannend en werkt als een workout voor je hersenen
De Camino nu ook in makkelijke taal
Vrije tijd
Meer nieuws