Vincent van Gogh schilderde veel zelfportretten.
Vincent van Gogh schilderde veel zelfportretten.
Lees voor

Vincent van Gogh in makkelijke taal

Er is een nieuw boek dat heet ‘Vincent van Gogh, zijn leven’. Het boek over deze beroemde schilder is in makkelijke taal.

Vincent van Gogh

Vincent van Gogh is een wereldberoemde schilder. Zijn kunst maakt mensen over de hele wereld enthousiast en ook zijn levensverhaal is interessant.

Met dit boek geschreven in makkelijke taal is zijn levensverhaal ook bereikbaar voor mensen die moeite hebben met lezen.

Kunst

De bekendste schilderijen van Vincent van Gogh zijn De Aardappeleters (geschilderd in 1885), Zonnebloemen (geschilderd in 1889) en Amandelbloesem (geschilderd in 1890).

Ook heeft hij veel zelfportretten geschilderd.

Brieven

In zijn leven schreef hij ook veel brieven. Wel meer dan 2000 stuks. Hij schreef deze brieven vooral aan zijn broer Theo.

In deze brieven schreef hij wat hij meemaakte, dacht en voelde. Door deze brieven weten wij hoe hij zijn roeping vond in schilderen en tekenen.

Boek

Het boek gaat over het leven van Vincent. Vincent vond het leven niet makkelijk en zocht naar een manier om gelukkig te zijn.

De kunst hielp hem hierbij. Aan het eind van elk hoofdstuk staat een woordenlijst met een verklaring van lastige woorden.

Museum

Met het boek en een bezoek aan het Van Gogh Museum gaan de kunst en het verhaal echt leven.

Je kan het boek hier bestellen.

Wil je meer weten over het museum en de bereikbaarheid? Kijk dan op deze link.

Makkelijk naar een museum

Zo leuk vond ik dit bericht Kies een gezichtje
Ik vond dit bericht makkelijk om te lezen Meer gele sterren is makkelijker
Draag lichte kleding en gebruik dun beddengoed. Katoen ademt vaak beter dan dikke stoffen.
Hoe slaap je beter als het warm is?
Gezondheid
Tips
Veel planetoïden hebben namen van bekende mensen gekregen.
Ruimterots krijgt naam van Astrid
Nieuws van nu
Dieren en natuur
Met een houtskoolbarbecue krijgt het eten een lekkere rooksmaak.
Buiten eten zonder zorgen
Tips
Nieuws van nu
Niet tevreden? Spreek het uit. Zo zorgen we samen dat de zorg in Nederland goed en veilig is en blijft.
Hoe dien je een klacht in over jouw zorg?
Nieuws van nu
Gezondheid
De knalrode DAF XG+ 530 van Henri Verkleij Transport is uitgeroepen tot de mooiste truck van Nederland.
Dit is de mooiste truck van Nederland
Nieuws van nu
Familie en vrienden
Verse zelf gebakken koekjes zijn het lekkerst!
Zo bak jij het perfecte koekje!
Vrije tijd
Eten en drinken
Meer nieuws