Het Anne-Frank boek in makkelijke taal
Het Anne-Frank boek in makkelijke taal
Lees voor

Anne Frank in makkelijke taal

Verveel je je en wil je iets leuks doen? Ga dan eens een makkelijk boek lezen.

Er is een mooi boek gemaakt over Anne Frank. Het is in makkelijke taal voor mensen die lezen lastig vinden.

Het heet Anne Frank, haar leven.

Joods meisje

Je leest over het leven van een Joods meisje in Amsterdam tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het boek beschrijft haar leven voordat ze moest onderduiken en haar tijd in het onderduikpand Het Achterhuis. Over haar eerste verliefdheid en haar angst om ontdekt te worden.

Het beschrijft ook de jaren in het concentratiekamp. Het geeft een goed kijkje in het leven van een tienermeisje dat moet onderduiken én tegelijk opgroeit in een wereld zonder veiligheid.

Korte zinnen

Maar toch proberen de onderduikers ook
aan leuke dingen te denken.
Het joodse feest Chanoeka valt in 1942 op 4 december.
De onderduikers steken kaarsjes aan
en geven elkaar kleine cadeautjes.
En op 5 december vieren ze Sinterklaas.
Het is een idee van Bep en Miep.
Zij maken een mooi versierde sinterklaasmand
als verrassing.
Voor iedereen zit er een klein cadeautje in met een gedicht.
Voor de onderduikers is het de eerste keer
dat ze Sinterklaas vieren.
Anne vindt Sinterklaas veel leuker dan Chanoeka.

Bestellen

Het boek kost € 14,50 en je kunt het hier bestellen.

De grootste bankoverval aller tijden

Zo leuk vond ik dit bericht Kies een gezichtje
Ik vond dit bericht makkelijk om te lezen Meer gele sterren is makkelijker
Tim wil liever niet in beeld. Daarom zie je hem op de foto op de rug.
Tim vertelt over zijn gokverslaving
Nieuws van nu
In Nederland worden jaarlijks ongeveer 7.000 tot 8.000 mensen buiten het ziekenhuis gereanimeerd.
Laat jij je wel of niet reanimeren?
Gezondheid
Lijsttrekkers zijn de mensen die de politieke partij leiden en bovenaan de kandidatenlijst staan bij de verkiezingen.
Stemmen met hulp
Tips
Steffie.nl
Wist je dat jaloezie niet alleen negatief is, maar je ook kan helpen ontdekken wat je echt belangrijk vindt?
Wat kun je doen als je jaloers bent?
Familie en vrienden
Het verschilt per persoon of je liever zoet of hartig eet tijdens een 'vreetbui'.
Wat kan je doen aan een vreetbui?
Gezondheid
Eten en drinken
De hoogte van de zorgtoeslag is afhankelijk van je inkomsten. Niet iedereen krijgt evenveel.
Kijk goed of je recht hebt op zorgtoeslag
Geld
Meer nieuws