Omslag van het boek ‘De wandelaar’ van Adriaan van Dis in makkelijke taal
Omslag van het boek ‘De wandelaar’ van Adriaan van Dis in makkelijke taal
Lees voor

De wandelaar van Adriaan van Dis in makkelijke taal

De wandelaar is een boek van Adriaan van Dis dat nu ook in makkelijke taal te lezen is.

Het boek is speciaal hertaald voor mensen die lezen moeilijk vinden. Hierdoor kunnen veel mensen op een makkelijke manier kennismaken met echte literatuur.

Het verhaal

Bij een brand in Parijs springt een hond uit een raam. De sjieke meneer Mulder, die tijdens zijn dagelijks avondwandeling langs de brand komt, neemt hem mee naar huis.

De hond opent een andere wereld voor Mulder. Een wereld van zwervers en vluchtelingen. Hij besluit zijn leven om te gooien. Hij wil iets doen, iemand helpen. Maar steeds loopt alles anders.

De schrijver

Adriaan van Dis is geboren in 1946. Hij schreef zijn eerste boek in 1983. Dat korte verhaal heet Nathan Sid. Veel van zijn boeken gaan over zijn eigen leven. Het opgroeien in een gezin met halfzussen en een heel strenge vader speelt in een aantal van zijn boeken een belangrijke rol.

Daarnaast schreef Van Dis enkele reisboeken. Hij werd vooral bekend dankzij Indische Duinen (1994), dat prijzen in de wacht sleepte. Van Dis woont al een aantal jaren in Parijs.

Bestellen

Wil je dit boek graag lezen? Dan kan je het hier bestellen.

Zo leuk vond ik dit bericht Kies een gezichtje
Ik vond dit bericht makkelijk om te lezen Meer gele sterren is makkelijker
Het rood in onze vlag zou staan voor het volk, het wit voor de kerk en het blauw voor de adel.
Wat vieren we op Bevrijdingsdag?
Vrije tijd
Familie en vrienden
Een jobcoach legt rustig uit wat er op de loonstrook staat op de werkplek.
Wat is een indicatie banenafspraak?
Steffie.nl
Het alarmnummer wordt ruim 55.000 keer per week gebeld. Mensen mogen altijd bellen naar 112 als elke seconde telt.
Micky belt alarmnummer 112
Nieuws van nu
Steffie.nl
Wist je dat mensen met frisse adem aantrekkelijker gevonden worden tijdens een date?
Wat kun je doen tegen een slechte adem?
Gezondheid
Familie en vrienden
Zeker 30 procent van de Nederlandse bevolking heeft moeite met teksten van de overheid.
Meldpunt Moeilijke Taal van Steffie geopend
Steffie.nl
De sticker van Steffie op een ingewikkelde brief van de Belastingdienst.
Sticker van Steffie groot succes!
Nieuws van nu
Meer nieuws