De mensen van Steffie en Prokkel openen samen met gedeputeerde Rob van Muilekom Hoewerktstemmen.nl.
De mensen van Steffie en Prokkel openen samen met gedeputeerde Rob van Muilekom Hoewerktstemmen.nl.
Lees voor

Stemhulp in makkelijke taal

Er zijn binnenkort weer verkiezingen. Op wie kan je stemmen en hoe moet je dat dan doen?

Steffie heeft een stemhulp in makkelijke taal gemaakt. Zo kan je eenvoudig hulp vragen bij het uitbrengen van een stem bij de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november. Want iedereen moet kunnen stemmen.

Kieskompas met Steffie

De website is helemaal getest door ervaringsdeskundigen. Ze hebben ook gekeken of de taal makkelijk genoeg is. Met het Kieskompas laat Steffie zien welke partij het beste bij je past.

Er doen deze keer 26 partijen mee met de verkiezingen. Hun politieke taal zit vol met moeilijke woorden. Daarom gaan veel mensen niet naar de stembus. Ze vinden het te ingewikkeld.

De stemhulp van Steffie

Jouw mening telt mee

Steffie legt de moeilijke woorden op verzoek uit. Daarmee wordt het voor veel meer mensen mogelijk om een mening te vormen over zaken die in Nederland spelen.

De ervaringsdeskundigen met een verstandelijke beperking van Stichting Prokkel helpen bij de stembureaus. Deze keer doen meer dan 200 gemeentes en 600 mensen mee. Ze zijn goed voorbereid en getraind. Zo was er vorige week een praktijkdag in Utrecht.

De mensen van Steffie en Prokkel openen de nieuwe stemhulp Hoewerktstemmen.nl op de praktijkdag in Utrecht.

De mensen van Steffie en Prokkel openen de nieuwe stemhulp Hoewerktstemmen.nl op de praktijkdag in Utrecht.

Zo leuk vond ik dit bericht Kies een gezichtje
Ik vond dit bericht makkelijk om te lezen Meer gele sterren is makkelijker
Reinaerde en ABCDate tekenen het contract.
Reinaerde verlengt contract bij ABCDate
Familie en vrienden
Doxing is bedoeld om iemand bang te maken.
Wat is doxing?
Telefoon en computer
Nieuws van nu
Bedrijven verhogen hun prijzen, maar soms met veel meer dan hun hogere kosten. Klopt dit wel?
Wat is graaiflatie?
Geld
Nieuws van nu
Wikipedia op een mobiele telefoon. Je kan zo overal iets opzoeken.
Hoe werkt Wikipedia?
Tips
Vrije tijd
De sombrero is echt Mexicaans. Deze grote hoed wordt gedragen tegen de felle zon en een koel te kunnen blijven.
Vier de zomer op het Fit Fiësta in Den Haag
Nieuws van nu
Familie en vrienden
Een gezellige ABCDate-avond.
ABCDate-avond duurt een half uur langer!
Familie en vrienden
Nieuws van nu
Meer nieuws