Olivier gaat voor goud tijdens de Paralympische Spelen.
Olivier gaat voor goud tijdens de Paralympische Spelen.
Lees voor

Olivier zwemt records met één been

Kampioen 2.0 is een verhaal over een jongen met grote dromen, wiens leven door een ongeluk totaal verandert. Maar hij laat zijn beperking zijn leven niet bepalen.

Ongeluk

Olivier van de Voort verliest als hij 11 is zijn been door een ongeluk met zijn pony. Tot het ongeluk was Olivier een veelbelovende zwemmer, maar door het ongeluk lijken zijn dromen in duigen te vallen.

Olivier weigert dit te accepteren. Hij traint hard. Nog harder dan voor het ongeluk. Hij verbreekt het ene record na het andere en zwemt in 2013 op zijn eerste WK. Lukt het hem de Paralympische Spelen van 2016 te halen?

Olivier

In het boek vertelt de nu 23-jarige Olivier zelf hoe hij van een 13-jarige jongen met een beperking verandert in een topsporter, die alles aan de kant zet om zijn doel te bereiken: de Paralympics in Rio.

In het boek zijn ook foto's opgenomen die belangrijke momenten uit het leven van Olivier laten zien. Olivier: ‘Na mijn ongeluk had ik graag een boek zoals dit gelezen. Maar het was er niet. Ik wil heel graag kinderen en jongeren helpen die ook iets ergs hebben meegemaakt. Ik wil jongeren inspireren.’

Doorzetten

Dankzij zijn enorme doorzettingsvermogen behaalt hij al zijn dromen. En meer! Kampioen 2.0 laat de lezer inzien dat er nog veel mogelijk is na een ongeluk. Je kan het boek hier bestellen.


Bestel hier Kampioen 2.0.

Zo leuk vond ik dit bericht Kies een gezichtje
Ik vond dit bericht makkelijk om te lezen Meer gele sterren is makkelijker
In april kan het soms nog vriezen.
Waarom doet april wat hij wil?
Dieren en natuur
Bij mensen die in een huurhuis wonen komen deze problemen het vaakst voor.
Problemen met vocht en schimmel in huis
Nieuws van nu
Een lekkere maaltijd in de winter is erwtensoep. Deze soep is wat dikker dan de andere soepen.
Wat is lekker eten in de winter?
Gezondheid
Eten en drinken
Een pimpelmees weegt maar evenveel als een klein zakje rozijnen.
Pimpelmezen overal in het land
Dieren en natuur
Nieuws van nu
Het is heel normaal om een beetje 'gek' te zijn.
Welke gekke trekjes heb jij?
Familie en vrienden
Vrije tijd
Muziek maken in je eentje is leuk, maar samen muziek maken is nog veel leuker. In een band speel én leer je van elkaar.
Samen muziek maken!
Vrije tijd
Steffie.nl
Meer nieuws